A város fényei

A város fényei

A duci lány példája

2017. szeptember 07. - Macskáshölgy

Tudom, hogy ez a poszt nem passzol a blog címéhez és a korábbi tartalomhoz sem.De amit láttam néhány gondolatot ébresztett bennem. Le kell írnom. Nem nagy dolog, de mégis.

Újra itt az ősz, így újból áthelyeztem a főhadiszállásom az edzőterembe, mint általában ősztől tavaszig. Mindennapi kellékem lesz a jól megpakolt sporttáskám, amivel utat török a tömött villamoson, ami sokszor hétvégén is velem van. Végül is szeretek itt lenni. Jó meleg van meg minden. Viccet félretéve általában hetente kétszer járok. Már így megy két éve. Nem untam meg. Most megnyitottam a szezont.

„Főműsoridőben” érkeztem, fél 8 körül, ilyenkor általában tele van, kicsit olyan, mint a játszótér, ami tele van megőrült gyerekekkel, minden gépen csimpaszkodik valaki, csak felnőtt kivitelben. Őt már akkor kiszúrtam. Egy duci lányt, aki csak ütemesen menetelt az emelkedőre állított futópadon. Mást nem nagyon tudott volna, akkora túlsúlya volt. Nem 5 kiló, nem 10 kiló, hanem sokkal több. Jelenleg. De tudom, hogy fél év múlva maratont fog futni. Ha ő is azt akarja.

Negyven percet futottam. Ő ezalatt néhány paddal arrébb edzett. Egyre csak lépkedett a gépen, ami valójában nem is emelkedik. Csak illúzió. De amit a fejébe vett az nagyon is valóságos.

Hátramentem a terem végébe ahol az „utca nevelt fel” srácok az erőlködéstől a  halántékukon kidudorodó erekkel, néha felordítva, vicsorogva rángatják a súlyzókat. (Néha  amikor elmegyek mellettük átfut az agyamon, hogy milyen menő lenne, ha én lennénk a kockás hasú  gettóbébi, aki olyan menő mint ha egy R’n’B-s klipből mászott volna ki. De nem én vagyok az…) Amikor visszamentem nagyjából 40 perc múlva, akkor szállt le a gépről. Vörös volt az arca és szétázott a felsője az izzadságtól. A haja összekócolódott és látszott, hogy szinte vonszolja magát.

Egy kicsit saját magamra emlékeztetett. Nem voltam túlsúlyos, de tudtam, hogy nem mozgok eleget, ülök egy irodában nyolc órát, szellemileg zombi vagyok, mégis sok felesleges energiám van és ez rossz. Illetve az, hogy lehetnék edzettebb, csinosabb, de ez nem fog menni magától. Emlékszem amikor rászántam magam, hogy már pedig veszek egy korlátlan havi bérletet, mert a Rubint Réka összest már nagyon untam otthon a padlón. Lecsaltam, kihagytam, rossz napom volt, nem volt kedvem. Arra gondoltam, ha a büdzséből elkülönített pénzem pereg egy bérlet formájában, akkor komolyan veszem majd a dolgokat. Végül is bevált.

Eleinte egy csomó sztereotípia volt a fejemben. A kondiba csak Pumped Gabo klónok járnak a felfújt szájú, ragasztott hajú csajaikkal, akik szénné égtek a szoláriumban, Air Max cipőjük van, mindenük tiszta trendi és színes. Mellettük csak egy kakukktojás lennék, mint az élet sok más területén.

Mire sor került az első alkalomra már nem érdekelt kik vannak még rajtam kívül a teremben. Futottam, tapostam és kézi súlyzóval bénáztam, mindent ki akartam próbálni, mint hülye gyerek a vidámparkban. Másnap ordítva keltem az izomláztól.  Nem tudtam és nem akartam fancy lenni. Valami régi játszós ruhát találtam otthon, különösebben jól sem néztem ki, de ez sem hatott meg. Megszállott lettem és el akartam érni, amit a fejembe vettem. Ebben a lányban pont ezt láttam. Szembe ment az „ilyen a genetikám”, „vastag a csontozatom”, jó vagyok én így is bullshittel. Félholt állapotáig nyomta. Nem zavarta, hogy ma még csak gyalogolni tud. Csodáltam ezért ismeretlenül is.

Ugyanakkor eszembe jutott még egy gondolat miközben fújtattam, patakokban folyt a víz a hátamon és frusztrált voltam, mert nem találtam a kellően ütemes „jó zenét” a telefonom listájában.

Mennyi „ jó tanácsot” hallgattam végig az elmúlt néhány évben. Amikor megtudja a környezteted, hogy életmódot váltottál, edzeni jársz akkor a semmiből előjönnek a kedves ismerősök „csupa jó szándékkal”, mint a szétszórt kiflimorzsára a hangyák. XY unokahúga egy hónap alatt tíz kilót fogyott, a nagynénje Z csodabogyótól szintén ennyit. Próbáltam- e már a századik csodadiétát, ő is a Feminán olvasta és nekem is biztosan segítene. Amúgy meg nagyon beteg és alultáplált leszek, mert csak sokszor csak csirkemellet eszem zöldséggel meg ilyen szarokat (pufirizs, zellerszár) és az  L- Karnitin amúgy is mérgező. Rosszul csinálom, amit csinálok. Ő jobban tudja.

De az okos, kedves megmondó ismerősök valójában csak szájra edzenek, mert olyankor nincsenek ott, amikor munka után még késő estig tolod, amikor még csak azért is megcsinálsz egy kört a gyakorlatból, amikor lemondasz a kanapén fetrengésről, a sarki cukrászdában a sütikéről.  Egyedül te látod a számlálón elégetett kalóriákat, te érzed a kilókat, amelyek szinte csak grammonként tűnnek el, te törölgeted a fejedről a verejtéket és te invesztálsz pénzedből kajára, edzős cuccra és satöbbire. A legkönnyebb beleszólni olyan dolgokba, amiről fogalmuk sincs. Senki nem lát bele,mert ez olyan harc amit egyedül kell végigküzdeni. Bocsánat, nem akartam Oravecznóra lenni.

Igazából nem hallgatok senkire. Vagyis csak azokra, akik véleményére tényleg kíváncsi vagyok, mert jó példával állnak előttem. Más dolgokban is igaz ez. Ha nem jön össze így legalább nem kell mást hibáztatnom. Amúgy meg össze fog jönni :)

 

 21469492_1656470547728423_383783718_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varosfenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr8512808716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaktanár 2017.09.07. 20:57:14

"Igazából nem hallgatok senkire. Vagyis csak azokra, akik véleményére tényleg kíváncsi vagyok, mert jó példával állnak előttem."

akkor barátkozz össze a duci lánnyal :)

Opi87 2017.09.07. 22:25:50

Ha annyira túlsúlyos akkor inkább elõször az étrendet kéne megnézni. Ha fogyni akarsz akkor az kb. 80%-ban étrend és 20%-ban edzés.

na4 2017.09.08. 07:08:58

Kitartás, és csak ésszel. Nem szabad túltolni a dolgokat. Megfontoltan. Sok sikert!

2017.09.08. 07:39:35

@Opi87: ha annyira túlsúlyos, akkor esélyes, hogy nem tehet róla. Az ilyen ismerőseim mind betegek voltak. Hormon, pajzsmirigy stb.

2017.09.08. 07:44:10

@poszt: ha van elég szabadidőd, járj gyalog mindenhova, esetleg biciklivel! Szórakoztatóbb és közel olyan hatásos, mint az edzőterem a pumpált klónokkal.

szamaritánus 2017.09.08. 09:21:31

@hullajelölt88: jaja a szokasos onfelmento mantra

commentes nikk 2017.09.08. 09:25:31

Úgy látszik, minden szófosásos ember egyben kényszeres blogíró is egyben. Végigolvastam, de rohadtul kár volt, inkább bámultam volna a falat három percig.

commentes nikk 2017.09.08. 09:27:40

@na4: az azért leesett, hogy a posztbéli kövér csaj nem azonos a poszt írójával?

2017.09.08. 09:48:41

@szamaritánus: őszintén kívánom, hogy legyen alkalmad a saját bőrödön tapasztalni, hogy ez valóság!
Nem a magam +10 kilójáról beszélek természetesen.

Skywatcher 2017.09.08. 10:03:53

Én ezt sosem értettem, mi ez a frusztráció mikor edzőterembe kell lemenni. Főleg nőknél tapasztaltam, de fasziktól is hallottam már. Hát basszus, edzőterembe azért megy az ember, hogy jobban nézzen ki, izmosabb, egészségesebb legyen. Tehát aki már piszokul jól néz ki és egészséges, az valszleg nem is fog lemenni, vagy ritkán. Tehát nem csoda, ha kövéren, tunyán, csúnyán lemegyünk. Ezért nem fog senki lenézni, legalábbis egy normális teremben, sőt! Én, ahova jártam, mindenki frankón segítőkész volt, az első pár hónapom azzal telt, hogy megmutatták, mit, hogyan lehet hatékonyan művelni. Nem tolakodóan, nem kioktatóan, hanem mikor már 10 perce bénáztam, odajött az egyik, és megkérdezte, hogy kiváncsi vagyok-e, hogy kell ezt a gyakorlatot jól, hatékonyan csinálni? Kíváncsi voltam, és később én mutattam meg a frissen beeső újoncoknak.
És igen, kövér tunya dög voltam, és 5 hónapra rá 20 kilót ledobva félistennek néztem ki. Ennyi az egész. Mit érdekelt, hogy közben volt 1-2 ember, aki szánakozva nézett esetleg? Nem láttam ilyet, de épp lehet, hogy volt. A 90% viszont együtt szurkolt velem, hogy kikupálódjak.
Egyébként az edzés rohadt függőséget okoz. Pár hét után úgy vártam a "lemenetelt", mint valami titkos együttlétet, szabályos fizikai és lelki kielégülés volt az a másfél óra vasemelgetés.

Ez a pajzsmirígy, meg hormon, meg vastag csontozat, meg egyéb kifogások pedig fasság. A pajzsmirígy és a hormon nem tud zsírt termelni a semmiből a bőröd alá. Elismerem, hogy vannak ez a betegségek, és hátrányból indul aki ilyennel küzd. X mennyiségű bevitt kalóriából 2x annyi zsírt pakol el raktárba, mint kéne. De megoldás akkor is van. Rém egyszerű: kevesebb bevitt kalória és/vagy több felhasznált -> fogyás! A szervezet egy gép. Csak abból tud zsírt/izmot termelni, amit inputként beviszel. Ha alacsony glikémiás indexű és szlnhidrát tartalmú ételeket eszel, ugyanúgy fogysz, hisz nincs miből elraktározni.

_B_ 2017.09.08. 10:10:49

@hullajelölt88:
"ha annyira túlsúlyos, akkor esélyes, hogy nem tehet róla."
De tehet róla! És tehet ellene!
A hormon és pajzsmirigy problémákat pont a mozgás hiánya, és a szemét kaja zabálása hozza elő...
Ahogy a cukorbetegséget is.
Tartalmas kajákat kell enni, ésszel.
No nasi, no felfújt péksüti, no tescos tészta, no édesítőszer. Inni csak vizet (esetleg citromos vizet). És elfogadni, hogy a zsír nem egészségtelen. Nem a pacaltól hízol el, hanem hogy megeszel mellé fél kiló fehér kenyeret.

_B_ 2017.09.08. 10:13:58

a Pumped Gabó példányok egyébként egyre kevesebben vannak a termekben.
Olyan termet kell válastani, ami nem annyira menő, ott meg alig vannak, mert ott nincs kinek villantani.
Tele vannak a termek fiatal irodai munkásokkal, ne féljetek "lemenni" :)

BobAlice 2017.09.08. 10:55:27

Tudom, hogy nem hiányzik az ezredig jótanács, és ahogy látom a kommentekben is érkezett néhány kéretlenül. Viszont úgy érzem, fontos itt is megemlítenem a javaslatomat, mert sokan a rengeteg befektetett munka után belefásulnak és feladják, mert nincs eredmény, holott egyszerűen csak nem a megfelelő edzést választották a kitűzött célhoz. Szegény lány 40 percen át gyötörte magát azon a gépen, és ez ugyan nem lebecsülendő, csak nem a megfelelő módja a fogyásnak, és bizony jobb lenne, ha valaki tanácsot adna neki, mielőtt csalódik dologban, majd önmagában.

Aki fogyni akar, annak inkább súlyzós edzéseket kellene csinálnia mert csak a megnövelt izomzat tud annyi energiát elhasználni, amennyi a felesleget fel tudja emészteni. A kardiós edzésekből épp csak annyi kell, amennyi az állóképességet növeli. Egy napi 1-1.5 órás edzésehez nem kell annyi állóképesség mint egy maratonfutáshoz.

BobAlice 2017.09.08. 11:03:22

@_B_: Nincs semmi baj az édesítőszerrel. Némelyik, amely komplex szénhidrát, tud hasmenést okozni nagy mennyiségben, és annyi. De pl. az aszpartámmal nincs ilyen probléma. Nem kell vegyületek ellen feleslegesen szítani a hangulatot.
Az egyszerű szénhidrátok fogyasztása sem ilyen fekete-fehér. Az inzulinlöket, amit okoznak, jól jön az izomépülésnél. Csak meg kell választani a megfelelő módot és alkalmat a bevitelre.

2017.09.08. 11:25:18

@_B_: bazmeg, ti nagyon sötétek vagytok... tanuljatok kicsit, mielőtt olyan témában szakértetek, amiről fingotok sincs.

Oleg Gontar 2017.09.08. 12:02:32

"Viccet félretéve általában hetente kétszer járok. " -> na ez a vicc. bloggal

Sisy/Hugi (törölt) 2017.09.08. 12:31:21

Ha legközelebb látod a duci lányt üzenem neki: HAJRÁ CSAJSZI! CSAK ÍGY TOVÁBB! ;)

_B_ 2017.09.08. 12:44:38

@BobAlice: Az aszpartámról már konkrétan bebizonyították, hogy káros az idegi fejlődésre. És egyszerűen azért használja az ipar, mert olcsóbb, mint a cukor.
A többi ganaj meg még elég újonnan felkapott.
A xilitről még csak annyit árulnak el, hogy fosat, már rágóban is. De csak újabban kezdték el komoly mennyiségben használni.
A stevia meg a "természetes" ultimate szer..
Ja a gyilkos galóca is természetes. Meg a kokain is :)
@hullajelölt88: te meg olyan tanult vagy, mesélj még! Mondj még kifogásokat az akaratgyengeségre!

Lángharcos 2017.09.08. 12:56:07

@Skywatcher: Azért remélem minden jegyed ötös volt az iskolában, mert nincs olyan, hogy valakinek nincs nyelvérzéke, nincs agya a magoláshoz és a komplex összefüggésekhez egy időben. Minden ami tökéletlen eredményt hoz, az kizárólag csak a lustaság eredménye.
Nincsenek diszlexiások és diszgráfiások, mert csak lusták megtanulni írni-olvasni. Na jó, hátrányból indulnak, de igazán belehúzhatnának. Hát még neked is ment. És az a roki gyerek ott a kerekesszékben. Na az igazán lusta, hiszen mindenki le tud sétálni a sarki közértbe egy kiló kenyérért, ő miért akar lifttel menni?

Anyagcsere betegségekből írtad a doktoridat?

czinimini 2017.09.08. 13:45:12

Én is nagyon ügyes vagyok ám, mert járok tornára meg táncra évek óta. Nem fogytam le, de azért vállon veregethetem magam! :)
@BobAlice: sajnos nem mindenki tud súlyzózni meg kardiózni.

BobAlice 2017.09.08. 13:53:17

@_B_: Egészen biztos, hogy nincs olyan tanulmány, ami az aszpartám bármilyen káros hatását bizonyította volna. Rengeteg tanumlány létezik, évtizedek óta már minden szempontból vizsgálták és nem találtak semmit. A gyomorban 2 aminosavvá bomlik le azonnal.

BobAlice 2017.09.08. 13:57:25

@czinimini: Mindent egyszer megtanul az ember. A tánc meg a torna megtanulása nehezebb. De ha így érzed jól magad, akkor semmi gond, csináld, amit szeretsz.

Plumper_ 2017.09.08. 14:19:42

láttam én már olyan duci lányt a kondiban, hogy az ember majdnem a gatyájába élvezett.
sokat számít a testalkat, forma. szerintem a nőies formájú csajok alapból sokkal szexibbek.

Plumper_ 2017.09.08. 14:21:37

@_B_: eleve kizárhatóak a budai, drágább konditermek. célközönség, miegyéb...:-P

BobAlice 2017.09.08. 16:49:21

@_B_: Csak hozzáteszem a kamucikkhez, amit belinkeltél, hogy a két, minden élőlényben előforduló aminosavat, a fenilalanint és az aszparaginsavat nevezi brutálmérgezőnek. Gimis tananyag: 20 aminosav. Ennyit kell csak tudni ahhoz, hogy az ember lássa, mekkora baromság.

Bobby Newmark 2017.09.08. 17:16:13

@Lángharcos: Léteznek anyagcsere betegségek. Akik erre hivatkoznak, azoknak a bő kétharmada nem szenved bennük.

_B_ 2017.09.08. 17:39:09

@BobAlice: persze hogy előfordul. De a mennyiségen van a hangsúly. Pl. Kálium nélkül megdöglesz, de ha jól túladagolod, akkor is véged.
És ez nagyjából az összes anyagról elmondható. Még az oxigénről, és a vízről is.

MPL firstlady 2017.09.08. 17:52:26

@_B_: régen olvastam ekkora ostobaságot.... de toljad csak, szórakoztató :)

Lángharcos 2017.09.09. 15:39:32

@Bobby Newmark: Örülök, hogy te ránézésre megmondod, hogy ki beteg és ki nem. Az én környezetemeben nagyon sok hormonzavaros ember akad, inzulinrezisztensek, PCO-sok, vagy valamelyik nemi hormon túltermelődik valami teljesen más okból, és ott van az a jó öreg pajzsmirigy is. Van aki kórosan sovány, van aki elhízott közülük.

Én egyikből se nézem ki, h ogy hazudik erről. Főleg mert a pajzsmirigyes csajt még magam kísértem az onkológiára, mert a daganat az daganat. De biztosan ő is szimuláns, különben sehogy se jön ki a kétharmad :D
süti beállítások módosítása